VERİMLİ ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI KAZANMAK
VERİMLİ ÇALIŞABİLMENİN ÖZÜ
ZAMAN, ZEMİN, ZİHİN FARKINDALIĞI
KAZANARAK ÇALIŞMAKTIR.
ZAMANIN FARKINDA OLARAK YANİ SAATE BAKARAK ÇALIŞMAKTIR
ZEMİN YANİ MEKAN KAFA KARIŞTIRICI OLMAYACAK
ZİHİN DE HAYALLERLE DEĞİL HEDEFLERİYLE MEŞGUL OLACAK
PES ETMEMEK BAŞARILI İNSANLARIN ORTAK ÖZELLİĞİDİR
*AŞAMA, AŞAMA ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI KAZANMAK İÇİN;
VERİMLİ ÇALIŞABİLMENİN ÖZÜ
ZAMAN, ZEMİN, ZİHİN FARKINDALIĞI
KAZANARAK ÇALIŞMAKTIR.
ZAMANIN FARKINDA OLARAK YANİ SAATE BAKARAK ÇALIŞMAKTIR
ZEMİN YANİ MEKAN KAFA KARIŞTIRICI OLMAYACAK
ZİHİN DE HAYALLERLE DEĞİL HEDEFLERİYLE MEŞGUL OLACAK
PES ETMEMEK BAŞARILI İNSANLARIN ORTAK ÖZELLİĞİDİR
*AŞAMA, AŞAMA PLANLI ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI KAZANMAK İÇİN; öncelikle "KENDİNE GÜVEN ve HEDEF BELİRLE(dönem sonu not ortalamam 85´in üzerinde olacak gibi)"
1. Aşama
a) Televizyon izlemeyi ya da bilgisayarla oynamayı, arkadaşlarınla gezmeyi, kısaca derslerinle ilgilenmeni engelleyen durumları azalt.
b) Bir kitap bul. Bu kitap ilgini çeken bir kitap olsun ve hergün onu mutlaka oku.
c) ödevin ve sınavın varsa çalış.
2. Aşama
a) Her gün gördüğün dersi tenefüse çıkmadan 1 dk kısa hızlı bir tekrar yap. Eve/Yurda gidince tüm günü tekrar et.
b) Verilen ödevleri (varsa) yap.
c) Yarınki dersleri gözden geçir, öğretmene soracağın soruları belirle.
d) Her gün bir saat belirle ve o saat gelince ilgini çeken kitabı aç ve beş dakika oku, her 3 günde bu süreyi beş dakika artır. Belirlediğin saati sakın geçirme. Bunu yaparken plan yapabilme ve bu konuda alışkanlığı sürdürebilme becerisi kazanmayı amaçladığını unutma.
e)Bunları saat olarak bir çizelgeye işle. Günde bunlara kaç dk. Ayırdığını ve toplam çalışma süreni bu çizelgede hem kendin takip edebilir, hem de Sınıf Rehber öğretmeninden takip etmesini isteyebilirsin. Çizelge için tıkla:dosyalar/2014_11/27020750_zamantasavvuru.xlsx
Adı Soyadı: |
|
Sınıfı: |
No: |
|
|
|
|
HAFTALIK ZAMAN TASAVVURU KONTROL VE NOT: |
DERSLER |
CUMARTESİ |
PAZAR |
PAZARTESİ |
SALI |
ÇARŞAMBA |
PERŞEMBE |
CUMA |
|
|
|
|
|
|
|
|
OKUL ÇALIŞMASI |
ARAPÇA PRATİK |
|
|
|
|
|
|
|
ARAPÇA GRAMER |
|
|
|
|
|
|
|
ARAPÇA METİN |
|
|
|
|
|
|
|
TÜRKÇE |
|
|
|
|
|
|
|
KURAN |
|
|
|
|
|
|
|
MATEMATİK |
|
|
|
|
|
|
|
İNGİLİZCE |
|
|
|
|
|
|
|
BEDEN |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GENEL TOPLAM |
|
|
|
|
|
|
|
NAMAZLAR |
S Ö İ A Y |
S Ö İ A Y |
S Ö İ A Y |
S Ö İ A Y |
S Ö İ A Y |
S Ö İ A Y |
S Ö İ A Y |
3. Aşama
a) Yukarıda sayılanları yapmayı başardıysan, seni tebrik ederim artık gün içinde çalışma saatini genel olarak bozacak engeller yoksa aşağıdaki planda; ders çalışmak, ödev yapmak, dersi tekrar etmek, gelecek derse hazırlık yapmak, soru çözmek, kitap okumak, için gereken zamanı-saati belirle ve çizelgede uygun yere yerleştir. Planı word olarak indirmek için tıkla:dosyalar/2014_11/27021622_haftalıkalımaplanı.docx
DİKKAT: BAZILARI ÇİZELGEDE PLAN YAPIP UYAMAYABİLİR. BAZILARININ PLANLARI ZİHNİNDEDİR. HER İKİ DURUMDA DA PLANLARDA DEĞİŞİKLİK YAPMAK İÇİN ESNEKLİK PAYINI KOYUN. YANİ ENGELLER ÇIKARSA UYAMAMAK SİZİ PES ETTİRMESİN. VİCDANINIZ RAHAT OLSUN.
BOŞ PLAN ÇİZELGESİ
Gün
Saat
|
Pazartesi
|
Salı
|
Çarşamba
|
Perşembe
|
Cuma
|
Cumartesi
|
Pazar
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MUVAFFAKIYETLER DİLERİZ.
PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK SERVİSİ